visible.cz - buďte vidět

Zjistěte, jak se zvyšuje návštěvnost stránek. Neplaťte pseudoexpertům.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, ale s trochou fantazie se dá naroubovat v podstatě na cokoliv.

  1. Zjistěte, kolik procent návštěvníků stránek po příchodu na web udělá nákup. To lze zjistit asi nejlépe přes Google Analytics, ale nástroje poskytuje například i Google AdWords. Přesného čísla lze docílit i jednoduchými úpravami vašeho e-obchodu, zeptejte se vašeho programátora nebo webmastera. V nejhorším případě lze poměr nakupujících i odhadnout: na špatně postavených stránkách se pohybuje okolo 1 %, na efektivnějších webech může být kolem 5-10 %.
  2. Zjistěte průměrnou hodnotu nákupu. Nemusí se jednat o přesné číslo: stačí řádově: 100 Kč, 500 Kč, 1.000 Kč? Důležité však je, abyste měřili průměrnou hodnotu nákupu zákazníků, kteří přijdou z dané kampaně (lidé odjinud mohou být mnohem skromnější nebo naopak štědřejší).
  3. Definujte si, jakou částku ze zisku jste ochotni dát na reklamu. V případě začínajícího obchodu se můžete rozhodnout investovat třeba celou vaši marži. Zavedený obchod bude chtít maximalizovat zisk.
  4. Vypočtěte preferovanou cenu za proklik podle vzorce:
    CENA = ČÁSTKA NA REKLAMU x POMĚR NÁKUPŮ

Příklad: Pouze 2 % z příchozích na váš obchod udělá nákup (poměr je tedy 1/50). Nákup se objemem pohybuje kolem tisíce korun, z čehož jste ochotni obětovat 100 Kč na reklamu. Vzorec je tedy:

CENA = 100 x (1/50) = 100 / 50 = 2 Kč

Vaše preferovaná cena za proklik je tedy 2 Kč. Teď stačí pohrát si s vaší maximální cenou za proklik (Max CPC) aby průměrná cena odpovídala té preferované. (Max CPC se bude pravděpodobně pohybovat někde od 2,10 do 2,50, záleží na aktuální konkurenci na daná klíčová slova.) Nezapomeňte ovšem, že kvalita vaší kampaně i konkurence je velmi nestálá. Budete se tedy muset vracet a průběžně optimalizovat, nebo si na to najmout konzultanta.

Nevyčíslitelné faktory

Nezapomínejte ovšem, že tento jednoduchý vzorec nezahrnuje věci jako:

  • získání stálého zákazníka
  • zákazníci, kteří se vracejí aby nakoupili až po nějaké době
  • šíření povědomí o vaší stránce
  • (s trochou štěstí) zdarma zápis v něčím blogu nebo v internetové diskuzi

Nemusíte se tedy bát trochu na PPC kampaních "prodělávat". Přímý nákup možná udělá pouze pár procent příchozích, ale ti ostatní pro vás v konečném důsledku mohou být ještě přínosnější.

Otázky a odpovědi »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »

Jak nejlépe začít inzerovat na internetu?

Záleží na tom, kolik máte k dispozici financí a jestli potřebujete zvýšit návštěvnost svého webu rychle a dočasně nebo pomalu a trvale. Neexistuje ...

čtěte dál »