visible.cz - buďte vidět

Získejte rychlý přehled o internetovém marketingu.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v Praze zatím pouze 3 zaměstnance, takže mě zajímalo, jak taková miniaturní pobočka jedné z nejúspěšnějších globálních korporací může vypadat.

Google reproduktorPrvní, čeho si člověk všimne, jsou kancelářské doplňky s logem Google, jako je například tento reproduktor. Pak si začne prohlížet velkoformátové tisky takzvaných doodles (variace loga Google) na stěnách. A nakonec ho ohromí kostel Svatého Petra: české kanceláře Google totiž sídlí na jižní straně budovy Praha City Center s dechberoucím výhledem na tento gotický chrám.

V Google Prague jsem se postupně setkal se všemi českými "googlery". Nejdéle jsem měl možnost mluvit se sympatickou Táňou le Moigne, která pobočku vede. Zaujalo mě její vystihnutí atmosféry v pražském Googlu slovy "startup se zázemím globální společnosti". Musím říct, že na tom něco bude. Lukáše Morávka jsem zatím viděl dvakrát a pokaždé na mě působil jako obrovský pohodář. Bavili jsme se v průběhu asi deseti minut o AdWords, o japonské Kansai Gaidai, o reklamě pro čínské studenty atd. atp. Nakonec mě těsně před odchodem ještě zastihla Kateřina Holcmanová, nová krev na pozici marketingové manažerky. Vysvětlila mi princip marketingu, se kterým operuje Google. (Otázka k zamyšlení: Kolik jste v ČR viděli billboardů nebo TV reklam na jakýkoliv produkt Google?)

Na konec návštěvy jsem ještě dostal poznámkový blok Google a taky tričko Blogger, které jsem si ovšem při své roztržitosti zapomněl odnést... d'oh!

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 10. listopadu 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

Dan, 10. listopadu 2007:

Odpověď na otázku k zamyšlení: NULA.
Ale když pominu občasné kampaně s Bobikou nebo s turisty hledajícími ubytování nebo Čtvrtníčka, tak ani ostatní vyhledávače nejsou na billboardech nebo v tv často vidět (ale je možné, že jen málo jezdím po dálnici nebo málo sleduju TV:-)).

Filip, 10. listopadu 2007:

No právě, naproti Googlu jsou všichni ti "bobici" a "Seznam, najdu tam co neznám" podle mě v off-line světě vidět opravdu hodně.

Podobný přístup (hodně off-line a bannerové reklamy) volí také například Ask.com. Nevím, asi jsem trochu zaujatý, ale ve mě to moc důvěry nevzbuzuje.

Dan, 10. listopadu 2007:

Čím to ve Vás nevzbuzuje důvěru?
Jinak na VŠ jsem s kolegou před lety v rámci jednoho předmětu dělal malý marketingový výzkum známosti internetových vyhledávačů (ale bylo to na velmi malém vzorku okolo 50 studentů, všichni Bc. vzdělání, ne informatici, v té době neměl za sebou atlas reklamu s Čtvrtníčkem).
Výsledek byl:
• 90% dotazovaných si dokázalo vybavit reklamu na internetový vyhledávač.
• 80% dotazovaných si dokázalo vybavit spot Centra (Bobika) spolu se sloganem „Běžte tam, kde Vám rozumějí“. Nebyl nikdo, komu by se nepodařilo správně asociovat značku Centrum.cz s tímto spotem.
• 90% dotazovaných si vybavilo slogan „Seznam, najdu tam co neznám“ (tj. všichni, kdo si dokázali vybavit nějakou televizní reklamu si zároveň vybavili slogan Seznamu).
• Pouze 10% dotazovaných si vybavilo reklamu na Atlas, navíc s velmi nepřesným dějem, lidé si nepamatují slogan.

Dan, 10. listopadu 2007:

V předchozím příspěvku mi utekl údaj o tom, že to bylo před 2 lety.

Filip, 10. listopadu 2007:

Dane, děkuji vám, super výzkum. Takových by mělo vznikat víc.

S tím "nevzbuzuje důvěru" jsem to myslel tak, že takový Google se dostal tam, kde je, v podstatě pouze díky Word of Mouth - lidé si o něm začali říkat, protože byl (a v mnohém stále je) prostě lepší. Mně samotnému byl Google doporučen kamarádem.

Vedle toho máte Ask.com, který není lepší vyhledávač snad v žádném ohledu: získává si své uživatele v podstatě jenom marketingovou masáží, soutěžemi, atp. Ty kampaně jsou mnohdy velmi kvalitní a vtipné (stejně jako u českých vyhledávačů), ale mám dojem, že by peníze do nich vložené lépe posloužily třeba v oddělení vývoje.

Na druhou stranu, spousta lidí považuje TV reklamu za záruku kvality ("když mají tolik peněz, asi to nebudou amatéři"), takže není divu, že k ní čas od času většina z portálů sáhne...

Dan, 13. listopadu 2007:

V tom výzkumu jsme se zaměřili na vícero věcí. U toho, jak se lidé dozvídají o vyhledávačích nám vyšlo:
68% dotazovaných se nechá ovlivnit radou nebo doporučením svých kamarádů. 11% se nechá ovlivnit odbornými články, 11% se nechá ovlivnit internetovou reklamou a klasickou offline reklamou se nechá ovlivnit pouze 11% dotazovaných.

Jiri Hernik, 25. listopadu 2007:

No ja jsem reklamu na google parkrat videl myslim na letisti / v zahranici.
Ale je dost mozne, ze to nebyla reklama na google, ale reklama na mobil, na jehoz display byla shodou okolnosti hlavni stranka google ;)

Ixus, 5. prosince 2007:

Jasně, T-mobile měl reklamu s gůůglím logem přes celou obrazovku. Bylo to i na posterech, bilboardech. Kdoví, jestli za tím GG stál :).

Otázky a odpovědi »

Jak dostat stránku na první místa ve vyhledávačích?

Na to neexistuje (jak správně tušíte) jednoduchá odpověď. Na druhou stranu to dnes již není ani žádné voodoo. Podobor internetového marketingu, kte...

čtěte dál »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »