visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

DMOZ.org, korupce a Shoemoney

Na blogosféře se v těchto chvílích začíná odkrývat zajímavá přestřelka mezi oblíbeným blogerem Jeremym Shoemakerem (aka Shoemoney) a editory neziskového katalogu DMOZ.org. Podle Shoemakera chtěl jeden z editorů DMOZu $5.000 za to, že nesmaže doménu Shoemoney.com z katalogu. Jak víme, DMOZ je stále ještě dost důležitý pro SEO, takže ta částka možná nebyla zase tak přemrštěná. Shoemoney nicméně na výhrůžku nereagoval - a jeho stránka teď opravdu v katalogu chybí.

DMOZ: Open Directory Project

Záležitost pochopitelně vzbudila obrovský odpor vůči DMOZu. Na druhou stranu se objevují i pochyby o pravdivosti Shoemakerovy zprávy. Ten totiž nezveřejnil ani inkriminovaný email, ani nick onoho nemorálního editora. Navíc byl Shoemaker obviněn z pokusu o úplatek z roku 2004, ke kterému se vzápětí přiznal (ale který po pravdě řečeno spíše ukazuje na to, že DMOZ je zkorumpovaný už nějaký ten pátek).

Dnes Shoemoney vyzval meta editory DMOZu, aby přišli na jeho show a celá věc se urovnala.

Zatím nebudu soudit: osobně s editory DMOZu žádné špatné zkušenosti nemám. Na druhou stranu, v tuto chvíli je jich 75.151, všichni dobrovolní, takže bych se nedivil, kdyby pár z nich svého postavení zneužívalo.

Mimochodem, pokud ještě v DMOZu své stránky nemáte, doporučuji je tam přidat. Tady najdete pár rad, jak na to. Je to Mělo by to být zdarma (pokud nenarazíte na podobného chytráka s jakým měl tu čest Shoemaker). Důležitost DMOZu možná postupně klesá, ale stále jde o stránku s PageRank 8, která je navíc velmi těsně svázaná s Googlem a dalšími vyhledávači.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 28. srpna 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

Tom, 10. října 2007:

Čím dal větší dojem mám že je to partička lidí která mezi sebe nikoho nechce pustit a nepřidávání jím konkurenčních odkazů zdůvodňují kvalitou katalogu. A koukám že to není jen výsada české sekce.

Otázky a odpovědi »

Jak nejlépe začít inzerovat na internetu?

Záleží na tom, kolik máte k dispozici financí a jestli potřebujete zvýšit návštěvnost svého webu rychle a dočasně nebo pomalu a trvale. Neexistuje ...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »

Jsou SEO a SEM certifikáty zárukou kvality?

Nejsou. Většinu certifikátů lze získat po přečtení několika málo internetových článků. Testy totiž nijak nezohledňují praktické zkušenosti ani reál...

čtěte dál »