visible.cz - buďte vidět

Získejte rychlý přehled o internetovém marketingu.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Výzva: pomozte pohřbít IE6

Pohár trpělivosti přetekl. Poté, co jsem včera málem zešílel při snaze donutit IE6, aby přestal mrvit zobrazování jednoho z mých starších projektů, rozhodl jsem se, že dny tohoto prohlížeče musí být sečteny. A k tomu mi pomůžete vy. Ano, vy. Tímto totiž dávám vzniknout dobrovolné iniciativě "Zmiz, Internet Explorere 6!", (zkratka ZmIE 6), jejíž jste od této chvíle členy.

S tímto obrázkem chci aby si lidé spojovali Internet Explorer 6...

Kdo má byť základní zkušenosti s webdesignem, zná tu frustraci, když jinak perfektně fungující web otevře v Internet Exploreru 6 a všechno se mu sesype na hlavu. ("Zpátky do práce!") Každý by hrozně rád IE6 prostě ignoroval, ale ono to dost dobře nejde, když jej stále ještě používá nadpoloviční většina českých uživatelů internetu, že? (Mluvím o průměrném uživateli, tady na visible.cz jsou samozřejmě statistiky příznivější.)

Tedy abych se jenom nevykecával, tady jsou cíle a prostředky iniciativy ZmIE 6:

  • Cíle

    1. Hlavní cíl: Snížit podíl Internet Exploreru 6 na českém internetu pod ignorovatelnou hranici 5 %.

    2. Zbavit obyčejné uživatele dojmu, že alternativní prohlížeče jako Firefox nebo Opera jsou jenom pro počítačové maniaky.

    3. Naučit obyčejné uživatele něco málo o bezpečnosti na internetu a webových standardech.

  • Cílové skupiny

    1. Rodina, partner/ka, přátelé...

    2. Kolegové v práci, spolužáci, úplně cizí lidé, co si vedle vás sednou v internetové kavárně...

    3. Čtenáři novin, posluchači vašich přednášek a prezentací, návštěvníci vašeho blogu, lidé, kterým rozesíláte testovací SMSky ("IE6 se posral")...

  • Prostředky a komunikační strategie

    1. Osobně se zavazuji obětovat některé své méně efektivní AdSense PPC jednotky a dát místo nich doporučení na Firefox. Možná si přes tyto bannery nikdo Firefox nestáhne, ale alespoň to zkusím. Přinejmenším to bude pro tento alternativní vyhledávač dobrý branding.

      UPDATE: Google AdSense doporučení na Firefox bohužel nenabízí landing page v češtině (!). Zkusím najít nějakou alternativu.

    2. Pro narušení statu quo může postačit občasné ledabylé utroušení poznámky ve stylu: "Ježiš ty ještě používáš Explorer šestku?", když kolem někoho projdete v práci.

    3. Zjištění: lidé kašlou na bezpečnost a řeší ji většinou teprve až když se něco stane. Lepší je vyzdvihnout fakt, že novější prohlížeče mají bezva funkce a že budou méně padat.

      Když budete lpět na vysvětlování bezpečnostních děr v IE6, lidé vás automaticky zařadí mezi počítačové maniaky a přestanou vás poslouchat.

    4. Software nezraje jako víno. IE6 vyšel v srpnu 2001. Někteří lidé by ani neřídili šest let staré auto a přesto používají IE6.

    5. Pokud má člověk nelegální verzi Windows, tudíž nepoužívá Windows Update, a přitom prohlíží internet pomocí IE6, může si rovnou smazat veškerá svoje data a vytrhat polovinu vlasů.

    6. Iniciativa není zaměřena proti Internet Exploreru 7. Sedmičku jsem nijak extenzivně netestoval, ale zdá se, že renderuje stránky podle standardů. Pokud se lidé nemohou odloučit od svého Exploreru, ať si jej tedy proboha upgradují.

    7. Je třeba lidi připravit na to, že se nový prohlížeč bude ovládat přece jen trochu odlišně než ten starý. Ať nad ním hned nelámou hůl, stačí si trochu zvyknout a už nebudou chtít nikdy jinak.

    8. Instalace Firefoxu nebo Opery nesmaže Internet Explorer. Je libo se vrátit k šest let staré softwarové zombii? Není problém!

    9. Inspirativní metafora:

    Používat IE6 je jako řídit starý smradlavý Wartburg, bez zapnutého pásu a v klobouku. Je to pomalé, nebezpečné, omezující, poruchové, ničí to (internetové) životní prostředí a ještě u toho vypadáte jako idiot.

Na závěr bych pro pobavení rád přihodil fanouškovskou reklamu na Firefox, u které se nevím proč pořád válím smíchy a kterou pravděpodobně už všichni znáte.

PS: Článek jsem se snažil napsat vtipně, to ale nic nemění na tom, že svůj cíl beru smrtelně vážně. Uvažuji dokonce o založení wiki stránky s informacemi o tom, jak se zbavit IE6 a proč. Pokud má někdo z vás zkušenosti s nějakým jednoduchým a dobře skinovatelným wiki systémem, prosím ozvěte se.

PPS: Pokud čekáte na pokračování seriálu o Email marketingu, mějte ještě strpení. Příští díl vyžaduje trochu víc přípravy. Díky za pochopení.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 20. srpna 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

Jiří Tvrdek, 20. srpna 2007:

Souhlasím s iniciativou. Jako ve všem, něco takového se nedávno objevilo zde: http://www.webdesignerwall.com/general/trash-all-ie-hacks/ :)

Filip, 20. srpna 2007:

Jiří, díky za podporu i za odkaz. Autor toho článku ale v podstatě vyzývá k úplnému ignorování IE6, což já si třeba nemůžu dovolit.

Navíc, člověk co přijde na sesypanou stránku si pravděpodobně neřekne, že chyba je v jeho prohlížeči. Svede to na stránku. Proto je tak důležité, aby lidé věděli o webových standardech.

Nogard, 20. srpna 2007:

No ten člověk si to řekne naprosto správně ;) Z jeho pohledu je opravdu chyba ve stránkách. Ale jinak Zmii podporuji :) Firefox je díky add-onům (http://www.emag.cz/top-5-nejoblibenejsich-add-onu-pro-firefox/) rozhodně lepší a když už, tak rozhodně IE7+Maxthon

Ezom, 20. srpna 2007:

Proč se u té stupidní reklamy válíš smíchy nevím, ale jinak dobrý článek. Against IE6!

Filip, 20. srpna 2007:

Nogarde, souhlasím. Raději ještě zdůrazním, že ZmIE nevyzývá k žádnému webdesignerském bojkotu IE6. Nestandardní rendering stránek je opravdu jenom špička ledovce, IE6 má milión dalších nedostatků, kvůli kterým stojí za to přejít k alternativě nebo upgradovat.

mrtvocich, 20. srpna 2007:

Super,jdu do toho !

repli, 20. srpna 2007:

No co jsem v rychlosti zkoušel IE7 tak problém s box modelem má stále...

red, 20. srpna 2007:

AMEN!
Jako webdesigner s tebou naprosto souhlasím, koder má sice stranky optomalizovat pro všechny prohlížeče, ale někdy je to zatraceně složitá práce, upravovat od základů kod který je akceptovaný ve všech ostatních prohlížečích, jen v IE ne.

proto bratři! IE SUX!
http://www.noie.wz.cz/

lupo, 20. srpna 2007:

Ahoj Filipe, naprostý souhlas.. když si jen vzpomenu na ty bezesné noci strávené laděním pro IE..
Ad wiki:Nevim jak moc dobře je skinovatelná, ale každopádně můžu doporučit třeba PmWiki (http://www.pmwiki.org/)

Rixo, 20. srpna 2007:

Já souhlasím, ale trošku mám dojem, že je to takový výkřik lamy, co neumí pořádně ladit nebo nezná IE a nedokáže předem počítat s problémy a řešit je (nebo jim ještě lépe zcela předcházet). Nevím, mě IE občas hodně štve (i IE7, má také své perličky), ale nikdy to nebyl velký problém cokoli odladit. Ať si lidé pouzivaji, co chteji. IE6 zmizi stejne nejdrive za nekolik let.

Mareček, 20. srpna 2007:

Ahoj, upravit stránky pro IE6 je brutální v IE7 je to o trochu lepší, blbé je, že ho používá spousta lidí a hlavně těch, co by ho používat neměli, když ho používá člověk "internetově vzdělaný" budiž, ale když ho použivá spousta "kancelářský krys", managerů a celých různých firem, tak je potom spousta stránek určena k zániku. Vím to podle lidí ode mě z práce, či podle klientů. Nejhorší je, že není jiná cesta než ústní a "ukazovací" jak přimět tyto lidi třeba k FireFoxu. Zastávám stejnou myšlenku potlačení IE6 a klidně tvůj projekt podpořím (banner, ikokna apod.). Jinak na Wiki bych doporučoval tuto Doku Wiki - http://www.splitbrain.org/projects/dokuwiki klidně mohu vysvětlit používání ale je to velmi lehké. Zatím čus a ZmIE! :)

Standa, 21. srpna 2007:

Vzdyt bez IE by to kodovani uz nebyla vubec zadna zabava.

Filip, 21. srpna 2007:

@ Ezom, mrtvocich, red, lupo, Mareček: Díky moc za podporu!

@ Rixo: Jak se můžeš přesvědčit, všechny moje stránky pod IE6 fungují a vypadají (více méně) konzistentně. Jiná věc je, že nevypadají _přesně_ tak jak chci (stylování select boxů, buttonů, CSS :after pseudo-elementy atp.) a bez hacků a JavaScriptu tak ani vypadat nemůžou.

@ repli: Fakt? Při jakém doctypu? Protože já jsem zatím na problém nenarazil.

@ Standa: :)

Obě doporučené wiki vypadají výborně. Ještě ale s rozhodováním počkám.

J, 21. srpna 2007:

Podme radsej vyhlasit vyzvu: "Zmiz Web Dizajnere a Programatore, ktery delas stranky pouze pro jednu verzi prohlizece".
ZmIE 6 ma totizto jeden velky problem: MSIE 7 neexistuje pre starstie verzie OS od MS a este stale existuje kopec webov, ktore sa nezobrazia korektne (v tom horsom pripade vobec nefunguju) v alternativnych prehliadacoch. Takze problem nie je ani tak v MSIE 6 alebo inej verzii (ano existuje tam kopec problemov) ale vo Web Dizajneroch, ktori nerobia weby podla standardov a vyvijaju ich (vratane testovania) len pre konkretne prehliadace. Takze tato akcia (ZmIE 6) by mala byt zaroven sprevadzana mnou uvadzanou akciou (opacne to neplati, lebo ak by dizajneri a webovi programatori robili stranky podla standardov, tak by uzivatelia boli sami nuteni prejst k prehliadacom, ktore funguju tak ako maju).
Inac, pokusit sa o ZmIE 6 nie je zly napad, ale bohuzial ma jednu velku slabinu - pre MSIE 6 bolo optimalizovanych a programovanych strasne vela intranetov (aj vo velkych firmach), takze dost vela ludi bude musiet pockat kym nebudu mat novsiu verziu intranetu (co zase stoji peniaze, ...).

Marek Sznapka, 21. srpna 2007:

Pohřbívám s Váma :)

Clarke, 21. srpna 2007:

Plne se dokazu vcitit do autora. Ve svem volnem case jsem tvoril web na automatickou opravu titulku k *.avi. Ladil jsem to pro gecko a kdyz jsem videl co mi stim udelalo IE, ktere nedodrzuje sirku bloku, tak jsem silel. Nemam zas kvuli praci volneho casu tolik, ze kdyz jsem zjistil, ze bych kvuli IE musel prepsat celou aplikaci, zvolil jsem reseni: nebudu proste IE podporovat. Neni to firemni web a nejde mi primarne o navstevnost, tak si to muzu dovolit. Aplikaci jsem delal pro sebe a diky tomu, ze je na Inetu, jsem se rozhodl podelit se o tuto sluzbu s ostatnimi, ale za podminek, ze IE budu hazet klacky pod nohy, na coz upozornuji na kazdem kroku. Mel jsem jeste starou verzi aplikace, ktera byla postavena na skrytych tabulkach a tam to IE celkem nezmrsi, takze pri detekci IE provadim presmerovani a informuji o zastaveni vyvoje timto smerem a ze plna funkce aplikace je podminena nejakym normalnim browserem.
Pripojuji se tedy k teto iniciative a doufam v alespon castecny uspech :-)

http://subedit.xz.cz/

Filip, 21. srpna 2007:

@ J: Souhlasím, zbavit se IE6 je běh na dlouhou trať. Ale pokud budou všichni "obyčejní" uživatelé stále považovat IE6 za standardní prohlížeč bez alternativ, ta dlouhá trať se ještě prodlouží.
Pro zajímavost: moji rodičové doteď používali slovo "internet" coby souhrnný název pro web, IE a Seznam (!). Tím se jim samozřejmě nevysmívám (jsou přece jen v důchodovém věku), pouze dávám příklad informovanosti o webu mezi tzv. "BFU".

daf647, 21. srpna 2007:

nemam cas cist celou diskuzi, ale kazdopadne souhasim s tim ze IE by se mel vytlacit, ale zase na druhou stranu jako jako tvurce webovych stranek vim ze IE zvlada veci ktere FF ani OPERA ne, a proto bych byl pro vytlaceni pouze za podnimek ze by se cteni prohlizecu sjednoti abych neprisel o nektere dobre kody ktere cte jenom IE...

tiso, 21. srpna 2007:

1. Štandardy nie sú samospasiteľné, občas išli proti vtedajšej funkčnosti prehliadačov, doporučujem prečítať si http://www.webylon.info/

2. Štýlovanie prvkov formulárov je záležitosť operačného systému, ich zmena je proti prístupnosti.

3. Pokiaľ nevieš zvládnuť majoritné prehliadače, tak si nájdi niečo iné čomu sa budeš venovať, webdesign nie je jediná práca na svete.

4. Vitaj v reálnom svete ktorý sa nespráva tak ako by si chcel.

Fallen, 21. srpna 2007:

nemluve o tom ze IE stale neimplementoval SVG, ktere je vic nez vyborne pro tvorbu dynamickych webu, ale, zatuhava to na M$, protoze ONI nechcou implementovat STANDART. (Vsak co, IETF je preci jen nejaka amaterska skupina, ktera neni nasi developer groupou, tak co se tim trapit, prohlasime to za standart, uzivatele to prijmou, protoze jim to rika M$ a je vse v poradku) ... ne nadarmo se povida vtip: kolik developeru M$ je potreba na vymnenu zarovky ? Zadny, prohlasi tmu za standart ...

Relyst, 21. srpna 2007:

Rozhodl jsem se zapojit. Jako cílovou skupinu jsem si vybral svou třídu, kde drtivá většina využívá IE. Začal jsem nedávno, takto - http://gymplaci.own.cz/casopis/?p=10 . Doufám, že se IE6 opravdu podaří vymýtit :)

sway, 21. srpna 2007:

Naprosta podpora a souhlas...ted, kdyz uz je k dispozici IE7, nevidim duvod, proc pouzivat sestku

$DSADASDSAds, 21. srpna 2007:

Autore, jsi naprosty idiot. Hodne stesti, lamer k lamerovi seda... (doporuc vsem svym znamym at prejdou na Internet Fucker 7 a oddalis o nekolik let nastup CSS3 ty idiote, nech je uzivat internet fucker 6, az prestane byt patchovan pres Windows update, kazdemu z rad jeho uzivatelu se to vymsti a prejde na FF, Operu Konqueror ci cokoli jineho, ze M$IE).

Nesnasim tupe ceske sedlaky podnikajici dementni akce vice skodici, nez napomahici dosazeni vyticeneho cile.

Damien, 22. srpna 2007:

Ono nestaci jen tahle iniciativa. Lide jsou tvrdohlavi. Muj navrh je napriklad vyrobit balicek Firefoxu, ktery bude k nerozeznani od IE (nejaky skin ci co) s instalatorem, ktery ho nainstaluje nejlepe na jedno kliknuti a prepise odkazy ikonek IE na Firefoxy s tim, ze zachova puvodni modrou ikonu. Jedine tak bude nejspise mozne donutit lidi aby ho opravdu zacali pouzivat :)

Gustav z Ostravy, 22. srpna 2007:

Taky bych s tím souhlasil. Ale stále je tu to ale. Je v prvé řadě třeba přinutit programátory aby odkazy na své programy psali pro FF nebo Operu. A né pro IE6 nebo 7. Já preferuji Operu, ale nebráním se používat i FF. Ale ke každému tomuto prohlížeči není pořádný překladač typu Eurotran, nebo něco podobného. A když ano je to strašně drahé. A kde jako důchodce mám na to brát. To už nikdo neporadite, protože to nejde. Jakmile bych z WXP vypnul IE6 přestane mi fungovat Outlook Express 6, který tak miluji, protože jako jediný umí dělat perfektně upravené emaily na počkání. TheBat! je drahý a těžko se nastavuje. Incredit Mail je taky drahý navíc pomalý. A jak mám donutit manželku, která zná na PC jen skladové hospodářství a sem tam (asi tak 1× za 14 dní napíše email) a jiný než IE6 nechce ani vidět. Ačkoliv jsem se snažil sebevíc nepodařilo se mi ji přesvědčit o přednosti Opery nebo FF. A některé programy bez IE 6 nebo 7 vůbec nerozjedete. Nehledě na to že mi přestane fungovat Outlook Express 6. To je stále dokola a není s něho úniku. Nebo někdo zná jak na to. Rad bych takového odborníka poznal. Gustav z Ostravy.

Filip, 22. srpna 2007:

Gustave, i pokud budete používat alternativní prohlížeč, IE ze systému nezmizí (je tzv. "integrován" do systému). Stejně tak Outlook budete moci používat i nadále.

bendo, 22. srpna 2007:

aha, web spravim, podla standardov, na to tu su, to ze ich nerespektuje nejaka firma prave preto, ze ma monopol ma netankuje.
na stranke mam napisane optimalizovane pre firefox, opera, konqueror a ine prehliadace podporujuce standardy w3c, ostatny fo, ak mas na pagese nieco co na sk/cz tu toho vela nenajdes tak ludia koli tomu aj pomenia prehliadace; problemom su hlavne firmy...

Jakub, 22. srpna 2007:

Ahoj, plný souhlas. Jsem rád že to někdo konečně sepsal. Už jsem přesvědčil rodinu, okolí, kamarády a milenky, takže už nemůžu ani spočítat, kolikkrát jsem zabil IE, ale pokaždý z toho mám obrovskou radost. A stále pokračuju :)
Zdar iniciativě a IE SUX.
Kuba

H-S, 22. srpna 2007:

ta metafora je super..naprosto vystizna, s dovolenim si ji dam do away message na Jabberu/ICQ, treba si ji nekdo nahodou precte a chytne se na to :))

marek, 24. srpna 2007:

no tak tuhle reklamu jsem ještě neznal, ale hned jsme se připojil - pouštim furt dokola a nevim proč :D

Kalleef, 4. září 2007:

Jsem tez pro vymyceni, nesnasim ho kvuli vetsine veci, kvuli optimalizaci (nervy mam jen jedny a cas je drahej), bezpecnosti, stabilite atd. Firmy delaj taky chybu, ze napr. internetove bankovnictvi nekde taky chodi jen pod IE tfuj:-( Pryc s tim.

Dom, 29. října 2007:

Abyste se z toho IE nepo...
Neříkám, že je vše ideální (viz. náhled tisku na mém výtvoru - www.lekarskeknihy.cz), ale nechápu tady takový aktivisty.
A naučte se pořádně box model a pak nemáte problém... jen vědět jak na to, že?

kane77, 19. listopadu 2007:

po asi 200 spambotoch je tu opat normalny komentar :)

teda: uplne suhlasim... uz som presvedcil rodinu vsetci bez vynimky pouzivaju firefox, vacsina dokonca preferuje linux na browsovanie :).
problem je vsak v praci, napriklad mama, ktora pracuje v statnej organizacii musi pouzivat IE, pretoze maju zakazane instalovat si iny software.. mozno by sa mala porozpravat s informatikmi.. To je mozno aj kamen urazu, ludia ktori su v praci nuteni pouzivat isty prehliadac si pravdepodobne doma nebudu instalovat iny (ak neexistuje niekto kto im o inom prehliadanci povie).

peta, 14. prosince 2007:

Amater :) Spravny programator si poradi se vsim.

mlhos, 21. prosince 2007:

sorry chlapce ja sice nie som odbornik ale pokial viem tak kazdy prehliadac pouziva jadro s ie skus ho uplne vymazat a nepojde ti ani godzila ani firekoks

Pouhý uživatel IE, 21. ledna 2008:

Zdravím,
Ono není vše až tak jednoznačné. Pokud instalujete WinXP SP2 (jehož je IE6 integritní součástí) a vykašlete se na aktualizace (které systém spíše poškozují, než ho vylepšují) a jako cestu "bezpečnosti" zvolíte účet s omezenými právy (USER) + opravdu využíváte systém ZÓN (které máte vhodně nastavené) asi nic lepšího není.

Osobně sytém ZÓN považuji za dobrý. A řešení Firefoxu mi příliš nesedí. Tím neříkám, že by IE6 byl podle mého gusta. Vylepšení jsem čekal od IE7. Dnes ho testuji a popravdě řečeno jsem zklamán. Offline stránky a synchronizace (i když u IE6 nefungovala 100%) mi chybí. Na záložky se dá zvyknou celkem brzy (1 den) i když to není žádný zázrak a tomu kdo má dost místa na hlavním panelu asi přijdou spíše k smíchu. Ale stabilita (nebo spíše rychlost stahování Webu) je mizerná a značně zarážející. S IE6 jsem neměl nikdy problém. Asi bych do IE6 rád přenusunul vylepšeného správce doplňků a odkazy. A vážení dokumentace k tomu jak u IE7 detailně nastavit ZÓNY (co která věc přesně znamená) je vážně potřeba. S tímto mě Microsoft doslova SERE už dlouho, ale u IE6 už za ty roky přesně vím co která volba znamená a znám celkovou politiku ZÓN. No věcí jako je zakázání refereu se asi nedočkáme nikdy, ale to se dá i obejít jinak, že? Ale přerušení a navázání stahování (metoda GET) to by si mohli dát říct.

Takže já navrhuji. Nežli se zaměřit na nepoužívání nějakého prohlížeče, snažme se raději někoho donutit ať vyvine opravdu dobrý prohlížeč. A dále apelujte na ty pitomé programátory a provozovatele vebů ať se vrátí ke starým dobrým čistým webům, bez nutnosti stále se někde registrovat, bez reklam, aby na nás sama skákala okénka, stále sledovat statistiky o "hovně". Zrušme Blogy (něco tak hrozného jako je většina blogů se hned tak nevidí, nemyslím ten váš)...

A už nevím co bych napsal.
Díky za pozornost.

Také pouhý uživatel, 23. ledna 2008:

Jen chci doplnit "Pouhého uživatele IE". Váš web ("blog") je sice na oko pěkný.
Ale abyste chápal o čem se mluví, když nadává na web-design(ery). Kromě jiného třeba na to, že vaše velikost písma je zřejmě dána staticky v pixelech. (nezkoumal jsem jsem kód). No prostě zvětšit text v IE6+7 je horor. V IE6 si můžete vypomoci pouze JavaScriptem pro zvětšení stránky, IE7 už tuto funkci má zabudovánu. Ale čitelnost/přehlednost velké plachty posouvané v "malém okénku" nic moc, že.

Otázky a odpovědi »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »

Jak dostat stránku na první místa ve vyhledávačích?

Na to neexistuje (jak správně tušíte) jednoduchá odpověď. Na druhou stranu to dnes již není ani žádné voodoo. Podobor internetového marketingu, kte...

čtěte dál »

Jak dlouhodobě zvýšit návštěvnost webu?

Pokud jste připraveni na jednorázovou investici peněz a/nebo času, doporučujeme SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Nemá sice okamžité výsledky, al...

čtěte dál »