visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Click Fraud: Každý čtvrtý klik je podvod

Se stále rostoucím trhem Pay Per Click (PPC) reklamy bohužel vzkvétají také metody, jak se její pomocí neférově obohatit. Zdá se, že někteří webmasteři přestávají odolávat pokušení a stále častěji klikají na reklamy na vlastních stránkách. Ti otrlejší používají specializované programy nebo celé sítě napadených počítačů (tzv. botnets). Není divu, že Click Fraud Rate u SEM kampaní vzrostl ve druhém čtvrtletí 2007 na 25.6 %. Informaci uveřejnila Click Fraud Network.

Click Fraud: Mapa

Z mapy je jasné, že Click Fraud není nijak lehce lokalizovatelný problém: k podvodům dochází po celém světě a v žádném případě nejsou spojeny jen s tzv. třetím světem (jak se často předpokládá). Největším viníkem je překvapivě Francie (5.1 % celkového objemu podvodných prokliků), následovaná Čínou a Austrálií. Přesná čísla o České republice nebyla zveřejněna, ale červená barva naší země na mapě naznačuje, že ani zde o nepoctivce není nouze.

Možná nejhrozivější na celé věci je, jak rychle Click Fraudu přibývá, zvlášť v posledních několika měsících. Už teď platíme celou čtvrtinu svých PPC reklamních rozpočtů podvodníkům. I tak se nám však tyto kampaně vyplatí. Co až si ale podvodníci vezmou polovinu?

Click Fraud Index graf

Jak se Click Fraudu bránit? Zatím nám nezbývá než pečlivě vybírat, kam naše reklamy pustíme. Ve vyhledávačích se (snad?!) nemusíme podvodů obávat. U reklam v síti AdSense je však třeba být opatrnější. Pokud si to můžete dovolit, cilte kampaně přímo na jednotlivé domény, kterým věříte. Pokud se snažíte o co nejširší dosah, alespoň své kampaně pečlivě monitorujte a využijte novou možnost "Přehled o výkonu umístění" (vypíše stránky, na kterých se vaše reklamy zobrazují, i s podrobnými statistikami - lze tak najít podezřelé poskytovatele AdSense reklam a vyškrtnout je).

O Click Fraudu v České republice hodlám zjistit víc. Přihlásil jsem pár kampaní cílených na ČR do Click Fraud Network a jakmile budu mít nějaká data, rád se o ně podělím.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 25. července 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

lupo, 26. července 2007:

Ahoj Filipe,

bezva článek, řekl bych, že click-fraud je u nás dost opomíjený vzhledem k relativně nové obsahové síti AdSense.

V click-fraud network existuje záložka pro zadání info o konkurenci, což by pomohlo při inzerování ve vyhledávačích, jen si říkám: Jak asi zjistit IP adresy počítačů konkurence - partyzánsky nebo věnovat vlahé letní večery studiu logů :-)?

www.finty.sk, 22. října 2007:

finty sa budu stále vymýšlať...

Otázky a odpovědi »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »