visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Sicko & Google

Film Michaela Moora, Sicko, teprve přichází do amerických kin, a už vyvolal první kontroverzi. Nemá ji však na svědomí sám film nebo jeho režisér (jak by se dalo předpokládat), ale Google. Přesněji řečeno, Lauren Turnerová z nového Google Health Advertising Blogu. Poprvé od dob vstoupení Googlu na čínský trh můžeme pozorovat vůči internetovému gigantovi z Mountain View opravdovou vlnu nesouhlasu. Proč?

Google Health Advertising Blog

Sicko je film o žalostném stavu amerického zdravotnictví. Jeho tagline zní: "Komedie o 45 miliónech lidí bez zdravotního pojištění v nejbohatší zemi světa." Je jasné, že takový film se asi nedočká pochopení u firem, které na současném stavu amerického zdravotnického systému vydělávají peníze. Proto také Lauren Turnerová, která těmto firmám prodává reklamu, umístila na korporátní blog Google Health Advertising svůj negativní postoj k filmu.

Už to by bylo na pováženou: přece jen se moc nesluší kritizovat na firemním blogu něčí film, zvlášť když člověk neposkytne žádný konkrétní důvod, proč s filmem nesouhlasí (tedy kromě "Moore vykresluje [zdravotnický] průmysl jako tažený penězi a marketingem..." — a není snad?). Lauren však šla ještě dál a navrhla, aby zainteresovaní lidé, firmy a skupiny o této problematice "demokraticky" diskutovali prostřednictvím reklamy (tj. Google AdWords).

V podstatě nešlo o nic jiného než o výzvu namířenou zdravotnickým firmám, aby inzerovaly například na klíčové slovo "Sicko" a zviditelnily tak svůj názor na tento film. Snažit se o prodej reklamy, za to je Lauren Turnerová placená. Ale svůj příspěvek formulovala tak nešťastně, že vzbudila odpor například i u notoricky pro-Googleovského Philippa Lenssena nebo ve vlastních řadách.

Pravděpodobně nejde o nic víc než o epizodu, která brzy vyšumí. Ale bojím se, že dřív nebo později začnou negativní postoje vůči Googlu nevyhnutelně převažovat nad těmi pozitivními. Korporace tak mocná a sledovaná jako Google nemůže počítat se statusem "té inovativní mladé firmy" napořád, zvlášť pokud se podobné kiksy budou opakovat.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 2. července 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Otázky a odpovědi »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »

Jsou SEO a SEM certifikáty zárukou kvality?

Nejsou. Většinu certifikátů lze získat po přečtení několika málo internetových článků. Testy totiž nijak nezohledňují praktické zkušenosti ani reál...

čtěte dál »