visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Photoshop on-line

Ano, existuje: on-line Photoshop se jmenuje Fauxto (čti fóto), je postavený na Flashi, je zdarma a použitelností se pomalu ale jistě blíží svému předobrazu. Krabice s logem Adobe ale zatím nezahazujte, Fauxto má velkou spoustu háčků. Nebo spíš háků.

Fauxto screenshot: visible.cz | world domination ;)

Původně jsem chtěl Fauxto otestovat tak, že si na celý den zakáži jakýkoliv jiný grafický program. Vzápětí se ukázalo, že Fauxto má zatím problémy i s otevíráním více souborů zároveň (aplikace zamrzne), nepodporuje češtinu v textových layerech a občas bez jakéhokoliv důvodu smaže nebo znehodnotí část vaší práce. Opět lze developery trochu omluvit nálepkou "beta", ale upřímně řečeno, od dob Gmailu (který je mimochodem také stále beta) jsou lidé zvyklí na trochu větší použitelnost aplikací "ve vývoji".

Současným tempem bude Fauxto potřebovat nejméně jeden rok, aby byl trochu použitelný. Pokud jej koupí třeba Google (o tom níže), mohl by být na slušné úrovni už koncem roku.

Fauxto screenshot: interpunkce

Obrovskou výhodou Fauxto je jeho interface, které velmi věrně kopíruje to osvědčené z Photoshopu. Pokud to srovnám například s GimpShopem, je Fauxto mnohem, mnohem věrnější kopie (a z mého úhlu pohledu tedy i lepší volba). Navíc Fauxto umožňuje on-line sharing dokumentů a pravděpodobně v budoucnu i vzdálený team-work.

Neodpustím si trochu těch obchodních spekulací. Fauxto zatím nemá žádný viditelný obchodní plán a v tuto chvíli jeho developeři pravděpodobně nemají jinou možnost, než čekat na odkoupení někým mnohem větším. Třeba takovému Googlu by se mohlo Fauxto hodit jako doplnění jeho řady on-line aplikací, spekulují někteří. Nevím nevím. Fauxto je Flashová aplikace, zatímco Google zatím kupuje pouze AJAX řešení (lépe se to integruje). Možná se mýlím, ale Googlu by se teď více hodilo spíše něco jako Phixr, tj. aplikace s mnohem nižšími aspiracemi, ale tím i rychlejším vývojem a možností jednodušší integrace do existujícího frameworku.

Fauxto screenshot: visible.cz | filters

A ještě jednu marketingovou poznámku: "Fauxto"? Neříkám, že to není originální nápad, ale pokud něco prodávám anglicky mluvícímu trhu, nezaložím přece svoji značku na francouzské výslovnosti...? V názvu úvodní stránky také najdeme "Fauxto... like photo" jakožto nápovědu lidem, kteří nemají ponětí, jak mají to šílené slovo vlastně číst (a psát!). Podobně nešťastnou volbu udělala podle mě například i česká webdesignerská firma 4every1. Měl jsem nějaká jednání s jejich zástupci a musím říct že na nich byla vidět ta frustrace, když už posté museli vysvětlovat, jak se jejich firma vlastně píše. Moje rada? Rebranding dřív než bude pozdě.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 25. června 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Otázky a odpovědi »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »

Jak nejlépe začít inzerovat na internetu?

Záleží na tom, kolik máte k dispozici financí a jestli potřebujete zvýšit návštěvnost svého webu rychle a dočasně nebo pomalu a trvale. Neexistuje ...

čtěte dál »