visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Reklamština O2

Telefónica O2 je teď už delší dobu pod nepřímou palbou Vodafonu, a abych řekl pravdu, vůbec se tomu nedivím. O2 zvolil marketing založený na slibech, které pak reálně služba nesplní a často ani splnit nemůže (například "neomezená volání" nebo "nejlevnější ADSL"). Za nepoměr slibů k reálným službám nebude platit jenom O2, ale bohužel i česká reklama jako celek.

Neříkám, že O2 je tady v ČR ten jediný, kdo slibuje víc, než pak skutečně nabízí (k příkladům nemusíme chodit daleko), ale připadá mi, že u této firmy jde o asi nejhlubší propast. Navíc, a to přiznám předem, mám k O2 dost rezervovaný postoj po té, co jsem si u nich půl roku rušil pevnou linku (celou tu dobu mi od nich přicházely dopisy, složenky a podobná havěť).

Rebranding Telefónicy minulý rok jsem sledoval s velkým zaujetím a myslím, že to byl dobrý tah. Český Telecom měl v ČR tu nejhorší pověst. Nový brand se díky masivní kampani ujal, nicméně nepříjemní operátoři a špatné služby zůstaly.

Co myslím tou propastí mezi sliby a realitou? Nejposlednějším slibem bylo levné ADSL, ze kterého se vyklubal jakýsi drahý hybrid mezi ADSL a vytáčeným připojením. Nebo ono zprofanované neomezené volání. Na oficiální stránce O2 se v poznámce pod čarou dočtete:

Označením volání ZDARMA se rozumí, že hovory do pevných sítí nejsou účtovány po dobu 30 minut. Poté jsou účtovány dle platného ceníku.

Pokud si lidé zvyknou na redefinice slov jako "zdarma" nebo "neomezeně", a budou pod každým reklamním sdělením čekat poznámku pod čarou, začnou v reklamě krušné časy.

Ve vší úctě bych doporučil marketérům z Telefónicy O2 přečíst si kratičký článek Setha Godina The expectation paradox a držet se pro změnu hesla "Undersell, overdeliver". Myslete trochu dopředu, prosím.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 15. června 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Otázky a odpovědi »

Jak dlouhodobě zvýšit návštěvnost webu?

Pokud jste připraveni na jednorázovou investici peněz a/nebo času, doporučujeme SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Nemá sice okamžité výsledky, al...

čtěte dál »

Jak nejlépe začít inzerovat na internetu?

Záleží na tom, kolik máte k dispozici financí a jestli potřebujete zvýšit návštěvnost svého webu rychle a dočasně nebo pomalu a trvale. Neexistuje ...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »