visible.cz - buďte vidět

Získejte rychlý přehled o internetovém marketingu.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Spamu ubývá?

Je to k nevíře, ale možná tomu tak opravdu je. Přestože spam podle nedávné studie stock-touts opravdu funguje (tj. dá se na něm vydělat), v poslední době ho, zdá se, ubývá.

Před chvílí jsem si přečetl článek na IT News (via Lupa), podle kterého klesá poměr obrázkových nevyžádaných mailů. Tento typ, kde je "obchodní sdělení" zobrazeno pomocí obrázku v těle zprávy, byl zatím tou nejposlednější technologickou inovací spammerů. Žel pro ně, anti-spamové filtry se dokázaly poměrně rychle adaptovat.

Tak jako tak, výše uvedená zpráva mluví pouze o relativním poklesu obrázkových spamů. Moje osobní emailová schránka však vypovídá o něčem ještě mnohem optimističtějším: spamu podle ní přichází méně a méně i v absolutních číslech (a to přesto, že je moje emailová adresa celkem exponovaná).

Používám GMail, který automaticky maže spam starší než 30 dní. Přitom mám aktuální číslo zpráv v adresáři "Spam" stále na očích. V tuto chvíli moje schránka pojímá, chvíli strpení, aha! - 649 nevyžádaných zpráv (to odpovídá průměru 21 zpráv denně). Přitom před pár týdny moje oko spočinulo na o něco vyšší, démonické číslici 666. A před třemi měsíci můj Spam Folder pojímal hodně přes tisícovku mailů.

Je to důkaz, že spamu ubývá? Ne. Ale mohla by to být jedna z prvních indicií, že buď:

  • spamming se přestává vyplácet díky stále lepším filtrům
  • nebo že spammeři začínají více cílit
  • nebo že se začíná přecházet na zcela jiné způsoby, jak předat informace o V1AgŘ3 lidem, kteří ji nepotřebují

Abych oslavil tuto prchavou naději, s radostí vám představuji stránku, která si ze spamu dělá legraci už od roku 2004. Spamusement! bere absurdní předměty nevyžádaných zpráv a zvěčňuje je jako komiksy. Mnohé opravdu stojí za to.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 30. května 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Otázky a odpovědi »

Jak nejlépe začít inzerovat na internetu?

Záleží na tom, kolik máte k dispozici financí a jestli potřebujete zvýšit návštěvnost svého webu rychle a dočasně nebo pomalu a trvale. Neexistuje ...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »

Jak dostat stránku na první místa ve vyhledávačích?

Na to neexistuje (jak správně tušíte) jednoduchá odpověď. Na druhou stranu to dnes již není ani žádné voodoo. Podobor internetového marketingu, kte...

čtěte dál »