visible.cz - buďte vidět

Získejte rychlý přehled o internetovém marketingu.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Bannerová reklama funguje!

OMG! Bannerová reklama, jak ukazuje nová studie, přes všechno zatracování ze strany Search Engine marketérů opravdu funguje! Jak se ale dá předpokládat (vzhledem ke stále klesající míře prokliku), přínos bannerové reklamy je jinde než ve zvyšování návštěvnosti.

Mluví se o tom už několik let, teď však máme důkaz: na bannerovou reklamu se sice už skoro nekliká (CTR v řádech setin až desetin procent), její význam v oblasti brandingu se ale nedá docenit. Lidé vnímají bannery podprahově, zato velmi silně. A v konečném důsledku vám brand recognition může pomoci i v oné všemi milované míře prokliku, svatému to grálu dnešního internetového marketingu.

Princip popisovaného výzkumného projektu pro Journal of Consumer Research (dobře popsáno například na Ars Technica) byl jednoduchý: dát zkoumaným subjektům přečíst článek a držet je v přesvědčení, že se po nich vyžaduje především pochopení textu. Důležitější pro výzkum než text však byly ve skutečnosti bannery na neexistující fotoaparáty značky Pretec, které se některým zkoumaným ukázaly 20x, některým 5x a některým ani jednou. Po přečtení článku se měřila negativní a pozitivní reakce na brand Pretec: zjistilo se, že zatímco negativní reakce byla napříč skupinami konstantní (zobrazení bannerů nehrálo roli), pozitivní byla lineárně závislá na expozici bannerům.

Abych to shrnul: bannerová kampaň není, jak se snaží tvrdit někteří "specialisté", úplně k ničemu. Nepřivede vám možná tolik návštěvníků, jako před deseti lety, ale je extrémně užitečná k budování brandu. To, jak se svým brandem kdo naloží, už je ovšem jiná otázka...

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 21. května 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

NeLSoN, 22. května 2007:

Naprosto souhlasim, spousta minisubjektu zatracuje bannerovou reklamu ale pro prezentovani znacky je to to nejlepsi. Nebo si myslite, ze by si CocaCola zaplatila reklamu treba na Skliku ??? To nejcenejsi co maji je jejich brand/logo...

Otázky a odpovědi »

Jak dostat stránku na první místa ve vyhledávačích?

Na to neexistuje (jak správně tušíte) jednoduchá odpověď. Na druhou stranu to dnes již není ani žádné voodoo. Podobor internetového marketingu, kte...

čtěte dál »

Jak nejlépe začít inzerovat na internetu?

Záleží na tom, kolik máte k dispozici financí a jestli potřebujete zvýšit návštěvnost svého webu rychle a dočasně nebo pomalu a trvale. Neexistuje ...

čtěte dál »

Jak dlouhodobě zvýšit návštěvnost webu?

Pokud jste připraveni na jednorázovou investici peněz a/nebo času, doporučujeme SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Nemá sice okamžité výsledky, al...

čtěte dál »