visible.cz - buďte vidět

Zjistěte, jak se zvyšuje návštěvnost stránek. Neplaťte pseudoexpertům.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Jak sbalit holku: využití v brandingu

Kdysi dávno mi kamarád Saša Sláma vyprávěl o velmi svérázné taktice balení holek. Jakýsi jeho nepříliš atraktivní kamarád vymyslel strategii, jak se dostat ke slečnám, které by si jej za normálních okolností ani nevšimly. Dnes jsem si uvědomil, že jeho způsob se dá velmi lehce přeroubovat na firemní i personální branding.

Brutal Soft Toy, via Damn Cool Pics

Kluk, o kterém mi Saša Sláma tehdy vyprávěl, si hned po vstoupení do nějakého kolektivu (třída ve škole, sportovní klub, atp.) prostě a jednoduše něco začal s tou nejškaredší holkou, která se naskytla. Efekt? Ostatní slečny se začaly zajímat: "Co na ní vidí? V čem je ona lepší než já?" V dívkách se probudila přirozená soutěživost. Zároveň začaly o onom nepříliš atraktivním mladíkovi přemýšlet jako o potenciálním partnerovi (protože ho denně v této roli viděly). Dřív nebo později dal milý Sašův kamarád sbohem a šáteček své dosavadní škaredé přítelkyni a hurá do nějakého hezčího klína.

Ne, že bych na tento styl balení měl žaludek, nebo jej dokonce kdy využil, ale musím uznat, že je to přinejmenším zajímavý koncept. Zkuste si například za škaredou slečnu dosadit nepříliš lukrativního klienta, za kolektiv trh a za Sašova kamaráda vaši firmu.

V anglicky mluvících zemích tomu říkají "dog walker": zakázka, kterou vezmete ne proto, že byste z toho měli profit, slávu nebo potěšení, ale prostě s výhledem na získání budoucího klienta. Dnes na internetu začíná podnikat stále více firem a nabídka v mnoha oblastech převyšuje poptávku. Máte-li problém s hledáním lukrativních klientů, dejte nejdřív šanci těm škaredým! :)

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 21. května 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

Ivo Toman, 3. června 2007:

Jako "balící" techniku tomu teda ani za mák nevěřím.

Jinak si ale myslím, že to tak funguje. Stačí se podívat na diskusi jakpsatweb.cz a je tam spousta začínajících webdesignérů, kteří nabízí své služby hodně pod cenou nebo zadarmo, jen aby dostali nějaké reference a mohli je potom ukazovat svým budoucím zákazníkům.

OT. Prosím o zvětšení textarea Text.

Otázky a odpovědi »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »

Jak dostat stránku na první místa ve vyhledávačích?

Na to neexistuje (jak správně tušíte) jednoduchá odpověď. Na druhou stranu to dnes již není ani žádné voodoo. Podobor internetového marketingu, kte...

čtěte dál »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »