visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Joost: první pořádná on-line televize. Chcete pozvánky?

Od prvního května je ve stádiu beta testování (dle mého názoru) revoluční projekt on-line + on-demand televize Joost. Včera jsem od Justina Hourigana (ze ScaryIdeas) dostal pozvánku (Thanks Justin!) a, popravdě, nemůžu se od sledování Joostu odtrhnout. Nebudu zde popisovat, co je vlastně Joost zač a jak funguje, od toho jsou tu lepší zdroje. Rád bych se spíš rozepsal o tom, jak se Joost sleduje a proč v něm vidím budoucnost internetového marketingu.

POZOR: Joost od dnešního dne (1. října 2007) již nevyžaduje pozvánky. Chcete-li tuto internetovou televizi vyzkoušet, stačí si ji stáhnout.

Joost Channel Catalog

Joost se sleduje jako každá jiná on-demand televize: vyberete kanál, pak pořad, asi 5 sekund čekáte a nakonec nerušeně (tj. bez reklam a s možností přeskakovat) sledujete. Kanálů je už teď hodně, a jsou překvapivě kvalitní a pestré. Mě zatím zaujal především IndieFlix (s výbronými nezávislými filmy), pak XLRecords (videoklipy a záznamy tohoto britského labelu) a vzhledem k mému zájmu o japonskou popkulturu také GONG (anime). Ale své si zde najdou i sportovní nadšenci, kompulzivní sledovači celebrit, sci-fi wierdos a samozřejmě také muži, kteří se rádi pokochají nějakou tou (polo)nahotinkou.

Joost - IndieFlix Channel: Good Night Valentino

Co je na Joost TV jiné je její "sociální rozměr". Pořady můžete hodnotit, můžete o nich debatovat s dalšími sledujícími a můžete je doporučovat svým kamarádům. Celý systém distribuce videa je navíc decentralizovaný (na principu P2P). Na internetu se tomu všemu říká Web 2.0 a přestože tu příponu "2.0" začínám pomalu nenávidět, dovolím si Joost označit za TV 2.0.

Joost - Prodigy: Smack My Bitch Up Live

A teď, jak říkají Američané, "let's talk business". Joost není jen propracovaná zábava, kterou někdo vyvíjel poslední tři čtvrtě roku z čiré lásky ke všemu živému. Joost má samozřejmě i obrovský obchodní potenciál, a to především pro internetový marketing.

Internetový marketing poslední doby se vyznačoval tím, že musel investory/zadavatele neustále přesvědčovat o tom, že čtyři řádky ničím nepřikrášleného textu PPC reklamy mohou pro firmu udělat víc, než TV spot s Davidem Beckhamem. Můžete se vyzbrojit vzestupnými grafy a pozitivními statistikami, ale prostý text bez loga prostě "není sexy". Navíc: kam se ve vší té PPC reklamě poděl brand?

Joost je přesně to, co dnešní internetový marketing potřebuje. On-demand televize s atraktivními programy, která by mohla do webové reklamy přivést brand a ono zmiňované "sexy". Tam, kde (zatím) zklamal YouTube, by Joost mohl uspět. Držím mu palce.

Joost Official Beta Tester :)

POZOR: Joost od dnešního dne (1. října 2007) již nevyžaduje pozvánky. Chcete-li tuto internetovou televizi vyzkoušet, stačí si ji stáhnout.

Chcete-li si Joost také vyzkoušet, kontaktujte mě. Budu rád, když mi k žádosti o pozvánku napíšete i důvod, proč vás Joost zajímá. UPDATE: Prosím uveďte své jméno i příjmení, Joost to při vyplňování pozvánky vyžaduje. UPDATE 2: Pozvánky můžete nyní získat přímo na stránkách Joostu.

A teď se s dovolením jdu vrátit k záznamu Prodigy: Smack My Bitch Up (Live).

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 20. května 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Komentáře

lukas ;), 20. května 2007:

Je to prima, ale mam 2mb linku a je to trhane, ze se na to neda koukat ;( v cervnu bych mel posilit, tak snad...

Filip, 21. května 2007:

Zatím jsem s rychlostí stahování větší problém neměl, ale možná to bylo jenom štěstí. Na druhou stranu, Joost si pouštím na svém notebooku se standardní laptop video kartou a v některých momentech to jde docela znát. Při sledování programu bez zbytečných hejblátek ale naštěstí vše frčí jak má.

Každopádně, Joost je přece jen koncipován pro high-end hardware a připojení.

Machi, 21. května 2007:

Moc díky za pozvánku, Joost je fakticky geniální, super... Pouštím si to na notebooku (Celer M 1,7GHz, GMA 950, 1024 DDRII a 3 Mbps ADSL) a i s menu bez jediného problému :)

Nagy Karol, 10. června 2007:

Moja otázka je smerovaná na jazykové vybavenie programu. Cudzí jazyk by mohol byť otitulkovaný olebo riešený inak...
Koľko je prístupných slov. a cz. programov?
Ďakujem !
Nagy

Jano, 11. června 2007:

Rad by som vyskusal Joost. Poprosil by som o 1 pozvanku. Vdaka

Peter, 11. června 2007:

mozem poprosit jednu pozvanku. dakujem

Filip, 12. června 2007:

Jano, Peter, musíte mi poslat emailovou adresu a vaše jméno + příjmení (můžete si ho i vymyslet) přes kontaktní formulář. Nebo jdete na poslední odkaz v článku, tam byste měli dostat pozvánku přímo od Joostu.

Nagy, na Joostu jsou zatím jenom anglické a nějaké ty španělské programy. S českými a slovenskými bych v brzké budoucnosti moc nepočítal.

Díky za zájem!

Jan Kurtej, 7. září 2007:

Prosím o zaslání pozvánky,předem děkuji. Jsem dost zvědavý jak to vypadá....

David Šimek, 12. listopadu 2007:

Na Joost sem prisel uplna nahodou pri hledani programu pro ovladani me tv karty a uz sem se od nej neodtrh. Jen me trapi vysoke naroky. Mam nesdileny 4Mb, 1,8Athlon, 512Mb Ram, 128grafiku, ale pri sledovani joost nic jinyho delat nemuzu. zacne se trhat. Ale jinak neuveritelna zalezitost. Myslim ze zacala nova era.

Otázky a odpovědi »

Jsou SEO a SEM certifikáty zárukou kvality?

Nejsou. Většinu certifikátů lze získat po přečtení několika málo internetových článků. Testy totiž nijak nezohledňují praktické zkušenosti ani reál...

čtěte dál »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »