visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

5 alternativních způsobů, jak vyhledávat

Co se týče obecných internetových vyhledávačů, všichni se myslím shodneme na Googlu. Ani tento král full-textového vyhledávání ale není expert na vše. Občas se vyplatí použít některý z úžeji zaměřených vyhledávačů, jako jsou retrevo, nebo třeba FindSounds.

Hned z kraje by se pravděpodobně slušelo upozornit na to, že všechny uvedené vyhledávače mluví pouze anglicky (v českém prostředí, pokud vím, žádné opravdu specializované vyhledávače nejsou). Na druhou stranu, položme si otázku: opravdu potřebuji mít tlačítko "Search" přeložené na "Hledej"?

  1. retrevo - informace o elektronice

    Jednoduchý a v mém případě dost častý scénář: chci koupit nějakou tu elektronickou hračku a nemůžu se rozhodnout mezi modely T-34 od iStream a iBod mega od goldenDelicious. Zjišťovat informace o produktech v e-obchodě nebo na stránkách výrobce má smysl, pokud chcete slyšet jenom chválu.

    Retrevo je výborné v tom, jak vedle sebe řadí informace z různých zdrojů: ze stránek výrobce, z různých recenzí nebo třeba z diskuzních fór.

    Příklad použití: Zadejte do pole vyhledávání třeba "Sennheiser MX50" a klikněte na Search.

  2. retrievr - hledejte obrázky podle vlastního skeče

    Tohle je spíš zábava, ale máte-li například přesnou představu o kompozici fotografie, kterou chcete použít na váš web, může se vám retrievr opravdu hodit.

    Stačí načrtnout tvar a retrievr vám vrátí fotografie z Flickru, které vašemu zadání co nejlépe odpovídají.

    Příklad použití: Řekněte, že hledáte fotku s modrou oblohou a zelenou loukou. Vezměte štětec a namalujte pod sebe modrý pruh a zelený pruh. Teď už stačí jen počkat.

  3. Instant Domain Search - najděte dokonalé doménové jméno

    Hledáte volnou doménu, kterou byste mohli znásilnit svými obskurními texty, zvrhlými obrázky a nevalidními mark-upy? Pak je Instant Domain Search pro vás to pravé. Jedná se o jednu z těch mála webových aplikací, kde technologie AJAX opravdu dává smysl.

    Na užitečnosti v českém prostředí této stránce trochu ubírá nemožnost hledat jiné domény než .com, .org a .net.

  4. FindSounds - najdi vžum!

    Dělám do nových médií, tzn. i TV a video, takže se mi občas nějaký ten sample zdarma docela hodí. Ale tenhle vyhledávač bude myslím užitečný i pro vás, pokud:

    • jste muzikant nebo DJ
    • potřebujete ozvláštnit vaši PowerPoint prezentaci zvukem chrochtajících prasat
    • chcete vyměnit ten otravný "palala-huuu" při startu Windows
    • máte možnost propojit svůj počítač s mobilem a chcete, aby váše Nokia T-1000 (nebo co to máte) místo zvonění začala říkat "Ni!"
  5. Digg linkuje del.icio.us Jagg - social bookmarking

    Připadá-li vám Google příliš neosobní a strojový, pak jste na to kápli! Google totiž není opravdická živá osoba, ale spousta strojů pospojovaných dlouhými zelenými drátky, kterými probíhají elektrické impulzy! Pan John Google ve skutečnosti zemřel v roce 2006. Málo se o tom ví, protože Sergey Brin a Larry Page, majitelé společnosti Google, se snaží celou záležitost ututlat.

    Chcete znovu zažít ten pocit, že komunikujete s živým tvorem, a nechce se vám přitom vstávat od počítače? Vyhledávejte přes Web 2.0 služby! V zahraničí to jsou například Digg a del.iciou.us, u nás Jagg a Linkuj.

Přidat stránku do: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us

Zápis v blogu visible.cz z 23. dubna 2007. Autorem je Filip Hráček. Pro pravidelný příjem novinek o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k našemu RSS Blog RSS Feedu.

Otázky a odpovědi »

Jsou SEO a SEM certifikáty zárukou kvality?

Nejsou. Většinu certifikátů lze získat po přečtení několika málo internetových článků. Testy totiž nijak nezohledňují praktické zkušenosti ani reál...

čtěte dál »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »