visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Blog

Vítejte na blogu visible.cz. Jeho autorem je Filip Hráček: marketing manažer, konzultant a příležitostný student katedry mediálních studií FSS MUNI. Bližší informace na LinkedIn on-line životopise.
Pro pravidelný příjem aktualit o SEM, SEO a internetovém marketingu se přihlaste k RSS Blog RSS Feedu.

19. leden

Nastupuji do Google Praha

Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že mě už zaměstnanecká pozice nic neříká). Tento blog bude nadále fungovat jako moje osobně-profesní stránka, ale část svých literárních pokusů pravděpodobně přesunu na český oficiální blog Google.

Google

V budoucích týdnech očekávejte na těchto stránkách mé první dojmy z nové pozice. Čeká mě konference v Miláně, bootcamp v Dublinu a shadowing ve Varšavě, takže bude o čem psát. Otázkou zůstává, jestli na to také bude čas.

Nastupuji na pozici Account Strategist. Pro rychlé shrnutí, o co tak na této pozici jde, se podívejte na toto YouTube video.

Počet komentářů: 5 »

13. prosinec

Google Analytics v češtině

Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na "My Account" a vyberte češtinu z drop-down menu Language).

Google Analytics

O přechodu na češtinu jsem se v úterý bavil s Lukášem Morávkem z Googlu. Ten podle svých slov očekává, že budou někteří uživatelé bědovat, jak Google přeložil jisté dobře zažité anglické termíny (bounce rate, funnel, atp.). I já jsem z některých překladů docela překvapený, ale jinak věřím, že je to krok velmi správným směrem.

Těším se, že ve svých kurzech internetové reklamy už nebudu ztrácet vzácné minuty překládáním pojmů z angličtiny (Google Analytics je jediná aplikace, kterou v kurzu zmiňuji a která do teď ještě nebyla přeložená).

Tak co říkáte na překlady? Zde je pár z těch, které mě zarazily:

  • Traffic Sources -> Zdroje provozu
  • Visitor Trending -> Směřování návštěvníka
  • Bounce Rate -> Poměr návratů
  • Funnel -> Vizualizace cesty
    (pro mě příjemné překvapení!)

UPDATE: O nové češtině v Analytics právě zablogovali i na oficiálním českém Google blogu.

Počet komentářů: 1 »

10. listopad

Návštěva v Google Praha

Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v Praze zatím pouze 3 zaměstnance, takže mě zajímalo, jak taková miniaturní pobočka jedné z nejúspěšnějších globálních korporací může vypadat.

Google reproduktorPrvní, čeho si člověk všimne, jsou kancelářské doplňky s logem Google, jako je například tento reproduktor. Pak si začne prohlížet velkoformátové tisky takzvaných doodles (variace loga Google) na stěnách. A nakonec ho ohromí kostel Svatého Petra: české kanceláře Google totiž sídlí na jižní straně budovy Praha City Center s dechberoucím výhledem na tento gotický chrám.

V Google Prague jsem se postupně setkal se všemi českými "googlery". Nejdéle jsem měl možnost mluvit se sympatickou Táňou le Moigne, která pobočku vede. Zaujalo mě její vystihnutí atmosféry v pražském Googlu slovy "startup se zázemím globální společnosti". Musím říct, že na tom něco bude. Lukáše Morávka jsem zatím viděl dvakrát a pokaždé na mě působil jako obrovský pohodář. Bavili jsme se v průběhu asi deseti minut o AdWords, o japonské Kansai Gaidai, o reklamě pro čínské studenty atd. atp. Nakonec mě těsně před odchodem ještě zastihla Kateřina Holcmanová, nová krev na pozici marketingové manažerky. Vysvětlila mi princip marketingu, se kterým operuje Google. (Otázka k zamyšlení: Kolik jste v ČR viděli billboardů nebo TV reklam na jakýkoliv produkt Google?)

Na konec návštěvy jsem ještě dostal poznámkový blok Google a taky tričko Blogger, které jsem si ovšem při své roztržitosti zapomněl odnést... d'oh!

Počet komentářů: 8 »

24. říjen

GMail bude podporovat IMAP

Pouze krátce: webový freemail od Googlu, GMail, bude nabízet podporu protokolu IMAP. Ve skutečnosti už některé účty u GMailu tuto funkci umožňují, jiné (včetně toho mého) to teprve čeká. UPDATE: IMAP funguje už i na českých účtech. Nicméně v Thunderbirdu dělá problémy s češtinou. (!)

GMail logo

Pokud vás zajímá, v čem je IMAP lepší než POP3 (který pravděpodobně používáte teď), Wikipedia je vám k dispozici.

Jakmile váš účet dostane IMAP přístup, objevíte příslušnou záložku v nastavení účtu (místo "Forwarding and POP" bude "Forwarding and POP/IMAP").

GMail tímto v mých očích definitivně zvítězil nad nabídkou jiných freemailových služeb:

  • nabízí 4.336 MB prostoru a kapacita se stále zvyšuje
  • rozhraní GMailu je mi ze všech služeb nejbližší a připadá mi také rychlejší
  • možnost POP3 i IMAP
  • další vychytávky typu chat nepotřebuji - a v GMailu si je můžu vypnout
  • pouze textová reklama
  • velmi slušný spam filtr

Počet komentářů: 1 »

20. říjen

Internet Explorer 7 a 6 na jednom počítači

Starších návodů tohoto typu najdete na internetu spoustu, tento však zabere méně než 10 minut a nevyžaduje nic než klikání. Pokud se teď ptáte, proč byste měli na svém počítači chtít více verzí Internet Exploreru, pak tento návod s největší pravděpodobností nepotřebujete: dvě verze Exploreru potřebujete pouze tehdy, pokud chcete ladit své (X)HTML stránky pro více prohlížečů. To samozřejmě vřele doporučuji: nejen že IE6 ještě nezemřel, ale ani implementace webových standardů v IE7 zdaleka není perfektní.

graf Na grafu vidíte poměr sil jednotlivých prohlížečů, jak jej vidí Google Analytics na serveru Křestní jména. Internet Explorer má stále ještě navrch, i když Firefox už mu překvapivě šlape na paty a Opera vystrkuje růžky. Nutno dodat, že Křestní jména jsou stránky s velmi "průměrným" publikem (v kontrastu s těmito stránkami, kde již Firefox dlouhou dobu vede). Poslední statistika: Internet Explorer 6 vede nad IE7 v poměru 76:22 (zbytek mají IE 5.5 a níž).

Statistiky byly nasbírány za měsíc mezi 19. září a 19. říjnem 2007. Celkem stránka zaznamenala 23.647 návštěv a 343.591 zobrazení. Nic velkého, ale signifikantní to snad je.

A teď již k návodu, jak nainstalovat vedle sebe Internet Explorer 7 a 6. (Pokud máte zájem o trochu toho retro-surfování, můžete si k těmto dvěma snadno přihodit i IE5.5, IE5, IE4 a IE3!)

  1. Pokud jej ještě nemáte, stáhněte si Internet Explorer 7 a nainstalujte jej "přes" šestku.

    Jak možná víte, Microsoft od minulého týdne umožňuje instalovat IE7 bez ověření, tj. bez WGA pojistky. Pokud tedy stejně jako já nemáte rádi spyware, nebo máte dokonce nelegální Windows (což samozřejmě nedoporučuji), máte teď volnou ruku. Instalační soubor stáhněte zde. (Chcete-li jej bez WGA, musíte zvolit anglickou verzi.)

  2. Stáhněte si Multiple IE Installer od TredoSoftu. Nebojte, je to zdarma a neobsahuje to spyware ani viry (i když samozřejmě doporučuji zkontrolovat - co nemá viry dnes může mít zítra). UPDATE: Multiple IE Installer nefunguje ve Windows Vista!

    Spusťte program, proklikejte se přes Licence Agreement ("AS IS") a výběr cílového adresáře až k následující obrazovce:

    Multiple IE Installer - screenshot

    Vyberte si, co je libo. Teď už stačí jenom pár kliků a máte vedle sebe tolik verzí Internet Exploreru, kolik snesete.

Na závěr jedno upozornění: právě jste nainstalovali tzv. standalone verzi Internet Exploreru 6 (popřípadě dalších verzí MSIE). Oficiální verze je vždy ta, která je "spjata" s OS - ve vašem a v mém případě to je IE7. Standalone verze nejsou oficiálně podporovány a nepatří k nejstabilnějším programům. (Osobně jsem nicméně zatím neměl sebemenší problém.)

Hodně štěstí s laděním stránek!

Počet komentářů: 6 »

10. říjen

AdSense video jednotky: vydělávejte embedováním YouTube videí

Google zavádí nový typ AdSense reklamy: nyní můžete embedovat YouTube videa v rámci tzv. AdSense video jednotky. Naproti obyčejnému embedu se při přehrávání videa ukazuje kontextová reklama: grafický AdSense banner nad videem a textový pop-up v rámci videa. Celé to vypadá následovně:

AdSense video jednotka

Dlužno poznamenat, že ne každé YouTube video může být vloženo tímto způsobem - bude nutný souhlas k využití videa ze strany YouTube uživatele, který jej nahrál. (Pravděpodobně půjde o zaškrtnutí "Allow for AdSense" někde v nastaveních YouTube.)

Důležité je rozlišovat mezi dvěma termíny: nové AdSense video jednotky nejsou to samé jako stávající click-to-play video jednotky. V click-to-play tvoří obsah videa inzerent. Naproti tomu v AdSense video jednotkách se zobrazuje "nekomerční" video obsah a kolem něj jsou zobrazovány grafické a textové reklamní jednotky.

Zbytek informací již pouze heslovitě:

  • Video, které bude přehráváno, můžete buď vybrat sami, nebo zadat tématické okruhy, nebo výběr nechat na kontextovém algoritmu Googlu.
  • Jednotce můžete měnit vzhled. Jsou k dispozici tři různé velikosti a můžete upravovat jak barevnost, tak layout.
  • Pop-up textová reklama je poloprůhledná, zabírá pouze dolní šestinu okna a kdykoliv ji můžete zavřít tlačítkem "x". To ale samozřejmě neznamená, že nebude lidem (alespoň z počátku) vadit.
  • V době psaní tohoto článku není ještě novinka zpřístupněna pro české uživatele AdSense. (Přístup mají zatím pouze Američané.)
  • Lidé v Googlu vytvořili krátké video (2:36) popisující základy nových reklamních jednotek.

Vzhledem k tomu, jak moc je oblíbené vkládání YouTube videí (např. do příspěvků na blozích), a vzhledem ke všeobecné oblíbenosti AdSense, pravděpodobně se v budoucnu s tímto typem reklamy budeme setkávat hodně často.

Via Inside AdSense.

Počet komentářů: 3 »

5. říjen

SMO: Co to je?

Ať žijí třípísmenné zkratky! Občas to vypadá, že na ně lidé (nejen) kolem internetového marketingu mají úchylku: SEO, SEM, PPC... V srpnu 2006 přišel Rohit Bhargava s novou: SMO, neboli optimalizace pro sociální média, neboli (řekněme) optimalizace pro Web 2.0. "Srpen 2006," řeknete si, "to už je trochu passé, ne?" Jenže pojem dostává to pravé momentum teprve až od jara 2007. Viz Google Trends.

Social Media Optimization (SMO)

Pro koho to je? Máte-li osobní nebo firemní stránku a chcete na ni přivést co nejvíce čtenářů (kdo nechce?), měli byste "SMO optimalizovat". Pravděpodobně to děláte už teď, ale možná nevyužíváte potenciál sociálních médií naplno...

Jak na SMO? Zjednodušeně řečeno: co nejvíce provažte svoji stránku s existujícími Web 2.0 službami (linkuj, jagg, del.icio.us, facebook, LinedIn, flickr, YouTube, však víte...). Zapojte se do internetové komunity. Rohit Bhargava sepsal v roce 2006 5 zásad, které zde přeložím, ale vězte, že podobných článků vyšlo od té doby přehršel a zásad je dnes oficiálně sedmnáct (!).

  1. Linkability. Je váš obsah hodný zalinkování? Budete-li mít suchý komerční web ve stylu "Vítejte na našich stránkách", pravděpodobně nikoho nevyburcujete k tomu, aby o vás napsal článek. Pokud si však na svém webu například založíte blog a začnete psát zajímavé, podnětné a prakticky využitelné články, jsou vaše šance na zpětný odkaz mnohem větší.

  2. Dejte svým čtenářům co nejlehčí možnost zalinkovat váš obsah na všech populárních social bookmarking službách. V českém prostředí jde o linkuj, Jagg, vybrali.sme.sk, ale také třeba del.icio.us.

    Nejde jen o klasické odkazy "přidej do ...". Ty můžete vylepšit o automaticky předvyplněné shrnutí a tagy, ale vyplatí se být i trochu aktivní a zalinkovat svůj nejlepší obsah sami. (Zase to ale nepřehánějte!)

    Nezapomínejte, že pomocí FeedBurneru můžete odkazy na linkovací služby umístit i ve vašem RSS feedu. Lupo píše, jak to jde s českými službami linkuj a Jagg.

  3. Odměňujte zpětné odkazy. Všichni víme, jak je důležité pro SEO a traffic, aby na vás odkazovaly jiné weby. Pokud to bude pro vaše čtenáře-bloggery lehké a výhodné, máte zpola vyhráno.

    Používejte permalinky k článkům, vypisujte nejposlednější zpětné odkazy a odměňujte ty nejlepší notickami typu "O tomto tématu píše také..."

  4. Vytvářejte "přenosný" obsah. Články na blogu jsou skvělé, ale zůstanou na vašem webu a nikam dál se pravděpodobně nedostanou (a pokud ano, znamená to duplicitní obsah). Vyrobíte-li ovšem zajímavé video, zvukový záznam, PowerPoint prezentaci nebo třeba PDF soubor, další bloggeři váš výtvor rádi vloží do vlastních článků. Nehledě k tomu, že videa a fotografie můžete vkládat do Web 2.0 služeb typu YouTube a flickr.

    Obsah tak bude "cestovat" mnohem dál, než kdyby šlo o pouhý článek. V konečném důsledku půjde o výbornou virální reklamu pro vaše stránky.

  5. Podporujte mash-up. Pomozte ostatním vkládat váš obsah na vlastní web. Začněte kvalitním RSS exportem. Vytvořte widgety, které by mohly mít pro vaše kolegy-bloggery praktické využití.

    Nezakazujte ostatním, aby váš obsah modifikovali. Uvidíte, že deriváty bývají často kvalitnější než originál. (Víc hlav víc ví.) A svojí kvalitou vám také dělají lepší reklamu.

V průběhu budoucích několika dnů hodlám přidat i všechny ostatní zásady SMO. Sledujte RSS feed, pokud chcete mít jistotu, že doplnění nepropásnete.

Tak co, ujme se zkratka SMO?

Počet komentářů: 2 »

1. říjen

Joost 1.0 a Adobe Buzzword

Dvě aplikace, o kterých jsem zde na blogu v minulosti psal, Joost (internetová televize) a Buzzword (nadějný "on-line Word"), se dnes nezávisle na sobě dostaly do zpráv. Joost je konečně ve verzi 1.0 a k jeho provozování již nepotřebujete pozvánku. Buzzword byl odkoupen společností Adobe a získal doménu buzzword.com.

Joost a Buzzword: loga

Stránka internetové televize Joost se dočkala redesignu. Přihlášení se k službě již nevyžaduje pozvánku, jak tomu bylo nutné doposud (sám jsem rozeslal dobrých 70 pozvánek!). Stačí program stáhnout a můžete začít sledovat. Joost má teď také mnohem větší výběr kanálů, než když jsem o něm psal poprvé - a přibyly některé velmi populární.

Buzzword je další služba, na které jsem byl zaregistrovaný jako jeden z mála lidí v ČR. A ještě to tak pravděpodobně chvíli zůstane, protože tento Flashový textový procesor ještě zdaleka není hotov. Nicméně pracuje se na něm opravdu pilně a co víc, teď má za sebou silnou oporu: firmu Adobe. Ta vstupuje do už tak vyostřeného souboje webových kancelářských balíků - a musím říct, že od dnešního dne jí fandím ještě o něco víc, než Googlu a jeho Docs.

Druhou novinkou pro Buzzword je doména buzzword.com. Do teď Virtual Ubiquity, firma která stojí za vývojem této webové aplikace, používala nijak zvlášť chytlavou doménu getbuzzword.com. Nová akvizice musela být jistě poměrně drahá, ale určitě se vyplatí.

Držím oběma projektům palce. Snad nezklamou můj (naivní?) optimismus.

Přidej komentář »

26. září

Co zajímá Američany na Česku? Nymfičky.

Všichni tak nějak tušíme, že globálně nejvyhledávanějším termínem na internetu je "porn" (když vynecháme klíčová slova jako "google", "yahoo" atd.). Přesných a agregovaných statistik se však asi nikdy nedočkáme. Existují sice služby jako Google Zeitgeist nebo Yahoo Buzz, ale ty jsou celkem pochopitelně cenzurované. Svět tak přichází o pikantní a neskutečně zábavný vhled do (sexuálního) života obyčejného uživatele internetu. Ještě že on-line gigant a vyhledávač AOL minulé léto "omylem" vypustil tříměsíční statistiky asi dvaceti miliónů hledání.

Czech

Obrázek ukazuje statistiku hledání slova "czech". Jak je vidět, nejvíce uživatelů AOL ve sledovaném období zajímaly české noviny (ano, nadpis tohoto článku je tedy prach sprostá, senzacechtivá hyperbola). Ale na druhém místě, se sto devíti výskyty, se umístily naše české nymfičky (tj. lolitky). A já ani nevěděl, že jsme kromě piva a absintu ve světě známí ještě něčím jiným :). Mimochodem, doména www.czechnymphets.com je volná. Jděte do toho.

F**king

Ještě lépe jsem se nicméně pobavil při hledání klíčového slova "f**king". Jen si tu tabulku přečtěte. Jestli vás někdy napadlo, že jste perverzní, tohle vás zaručeně vyvede z omylu. Asi nejlepší je kombo:

  • women f**king dogs
  • dogs f**king girls
  • pictures of domestic house cats f**king
  • granny f**king

Dokážete si představit, že do vyhledávače zadáte "š*kání babiček"? A pokud ano: napadlo by vás, že v tom nejedete sami?

Pár dalších poznatků:

  • Nejsme zdaleka jediný stát, na který sledovaní Američané pohlížejí především jako na zdroj sexuálního vzrušení (zase přeháním, já vím). Takové Japonsko je na tom možná ještě hůř. Dokonce i Irák má na osmém místě "iraq babes".
  • 39.622 lidí ve sledovaném období považovalo za nutné vyhledávat slovo "internet" (přesná shoda!).
  • 325 uživatelů hledalo "free money" (tj. peníze zdarma).
  • Existují lidé (a není jich málo), kteří aktivně vyhledávají spoilery k TV seriálům (tj. informace, které vám dopředu prozradí konec dílu).
  • Puberta je na celém světě jen jedna. Důkazem jsou pro mě vyhledávání termínu "ex girlfriend revenge" a "pick up lines".

Jste připravení se do AOL databáze ponořit na vlastní pěst? Použijte Vurr.com.

Díky Fandorovi a jeho del.icio.us profilu za skvělý námět na článek.

Počet komentářů: 2 »

24. září

WordPress SEO v sedmi krocích

WordPress je úžasný CMS systém, který lze využít jak pro blogy, tak pro menší internetové projekty všeho druhu. Jeho největší výhodou je rychlost nasazení a celková bezproblémovost (pokud se nesnažíte o nic krkolomného). Dobrá zpráva je, že WordPress zvládá SEO poměrně dobře už v základní instalaci. Ještě lepší zpráva: pokročilejší SEO je otázkou pár minut.

WordPress

Řekněme, že máte nainstalován český WordPress od Acciho (doporučuji!). Nyní se stačí vydat na oficiální stránky WordPressu a stáhnout následující dva plug-iny:

SEO plug-inů pro WordPress existuje samozřejmě víc, ale v rámci minimalismu nám to bude stačit. Pokud potřebujete poradit s instalací, dovolím si vás odkázat na oficiální tutoriál.

A teď už k jednotlivým krokům:

  1. Pokud cílíte napříč celým webem na nějaké konkrétní klíčové slovo, dejte si jej do Názvu webu (Nastavení » Obecné).

  2. Samozřejmě se ujistěte, že jste nezakázali indexaci vašich stránek (Nastavení » Viditelnost » Povolit).

  3. Optimalizujte strukturu vašich trvalých odkazů (Nastavení » Trvalé odkazy). Vyberte Vlastní možnost a zadejte například /%post_id%/%postname%/. To znamená, že vaše příspěvky budou mít adresu ve stylu www.priklad.cz/127/dovolena-u-more.

    Ještě lepší by bylo prostě www.priklad.cz/dovolena-u-more (bez id čísla článku), ale to byste si museli dávat pozor na duplikátní názvy článků (žádné dva články by nesměly mít stejný název). A to je v ostrém provozu po nějaké době celkem těžké.

  4. Jděte do sekce Pluginy a aktivujte oba pluginy, které jsme stáhli (Google Sitemaps a případně i Google Analyticator).

  5. Nastavte Google Analyticator. To znamená: ve vašem účtu Google Analytics založte nový sledovaný web, a poznamenejte si jeho tracking code (ve formátu UA-#####-#). Tento tracking code pak nastavte ve WordPressu (Nastavení » Google Analytics) a zapněte Google Analytics logging is Enabled.

    Vyzkoušejte, jestli se měřící kód přidává (stačí načíst jakoukoliv stránku vašeho WP webu, zobrazit zdroj a hledat 'Google Analytics'). Jděte zpět do nastavení, zapněte Footer tracking code a vyzkoušejte fungování ještě jednou (některé skiny nepodporují vkládání kódu na konec stránky). Pokud to funguje, gratuluji. Pokud ne, budete muset Footer tracking code zase vypnout (web se bude načítat pomaleji).

  6. Vyzkoušejte, jestli funguje Sitemap Generator. Navigujte na adresu www.priklad.cz/sitemap.xml. Pokud tam nic není, budete muset vytvořit v kořenovém adresáři vašeho webu dva soubory, sitemap.xml a sitemap.xml.gz, a dát jim práva zápisu.

    Sitemapa bude fungovat bez vašeho zásahu a pomůže Googlu indexovat všechny vaše stránky. Základní nastavení pro většinu účelů postačuje, ale můžete si s nimi samozřejmě pohrát.

    Pokud chcete sitemapu ještě více prosadit (a monitorovat), přidejte ji na váš účet v Google Webmaster.

  7. Jste-li perfekcionisté jako já, možná budete chtít upravit skin (neboli vzhled, neboli theme), který váš web používá. Toto už ovšem vyžaduje programování v PHP, a zabere rozhodně více než pár minut.

    Snažte se, aby název vašeho webu "nevyžral všechnu slávu" tím, že bude v tagu <h1> na každé stránce. Ideálně by měl být v <h1> tagu pouze na vstupní stránce a ve zbytku by měl uvolnit místo konkrétním článkům.

    Snažte se dostat hlavní obsah v HTML kódu co nejvýše. (Dříve, než je navigace.)

    Dejte co největšímu počtu odkazů atribut rel="nofollow". Pravděpodobně nepotřebujete indexovat login stránku, ani RSS feed, ani stránku s kontaktním formulářem.

    Plus platí všechny další zásady SEO optimalizace HTML kódu.

Snad vám tento článek pomůže k lepším výsledkům ve vyhledávačích. Máte-li otázky nebo doplnění, použijte komentáře.

UPDATE: Čtenář a bloger Mozek v komentářích upozornil na diskuzi o zastaralosti atributu nofollow. Tento atribut je sice pod ostrou kritikou, ale stále ještě je velmi užitečný pro kontrolu linkjuice. Pokud ovšem někdo používá nofollow prakticky na všechny odkazy na stránce, je to hloupost, která navíc dost deformuje "trh s PageRankem". Jo, a pokud máte dobrý spam filtr, zbavte se nofollow v komentářích: odměníte tak vaše čtenáře za podnětné příspěvky.

Počet komentářů: 6 »

Následující strana

Otázky a odpovědi »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »

Internetová reklama. Jak na ni?

Menší až středně velké firmy mají tři možnosti: Zaplatit si internetovou reklamní agenturu. Platit až 80 % marže. Nevědět, co se děje s mar...

čtěte dál »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »