visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

SEM /Reklama ve vyhledávačích/

Na prvních místech ve vyhledávačích nemůže být každý. Obzvlášť těžké je to pro ty, kteří teprve nedávno spustili své stránky nebo začali s SEO optimalizací pozdě. Skoro nemožné je to v oborech s velkou konkurenci. Tato sekce přináší nejdůležitější informace o SEM a reklamě ve vyhledávačích. Protože umožňuje oslovit uživatele, kteří právě hledají váš produkt, patří reklama ve vyhledávačích k nejefektivnějším druhům reklamy vůbec.

Reklama ve vyhledávačích patří k nejefektivnějším druhům reklamy vůbec.

Druhy reklamy ve vyhledávačích

Vyhledávače tradičně nabízely především paušální reklamu, tj. reklamu předplacenou na určité období. I dnes můžeme na Seznamu, Centrumu i Atlasu inzerovat například formou bannerové reklamy nebo přednostních výpisů v katalozích. Mnohem větší pozornost se ale v posledních několika letech soustředí na tzv. PPC reklamu. Ta je více spjatá s vyhledáváním (zobrazuje se pouze na definovaná klíčová slova) a může tak být často mnohem efektivnější než reklama paušální.

Reklama ve vyhledávačích může být vedle SEO optimalizace jedinou položkou na reklamním rozpočtu.

Proč inzerovat ve vyhledávačích?

SEM (Search Engine Marketing) má díky nepostradatelnosti vyhledávačů výsadní postavení. Vedle nákladů na SEO (optimalizaci pro vyhledávače) představuje u mnohých úspěšných firem jedinou položku na reklamním rozpočtu.

Kvůli drtivé přesile vyhledávačů Seznam a Google je nejčastější taktikou rozdělit SEM rozpočet do jejich systémů PPC reklamy: Seznam Sklik a Google AdWords. Do tohoto mixu se často přidává i reklamní systém eTarget, přestože se technicky vzato nejedná o reklamu ve vyhledávačích.

Na co si dát pozor?

Každý systém PPC reklamy poskytuje více či méně použitelné rozhraní pro zadavatele. V tomto rozhraní lze reklamní kampaně nejen zadávat, ale i sledovat jejich úspěšnost a případně je měnit či úplně zastavovat. Toto rozhraní je zcela zdarma, na první pohled ale může působit zbytečně složitě. Právě na tom je založen úspěch některých reklamních agentur, které nabízejí vedení SEM reklamy za vysoké marže, a nakonec ji vedou hůř, než byste to zvládli sami ve firmě.

Reklama ve vyhledávačích ale zdaleka není jednoduchý obor. Vyžaduje seznámení se s filozofií a praktickým rozhraním jednotlivých systémů (které jsou si naštěstí v mnohém podobné). V oboru SEM existují techniky, které mohou znamenat rozdíl mezi nefungující a velmi úspěšnou kampaní. Ty nejefektivnější z nich se budu snažit předat v následujících článcích.

Články v sekci SEM (Reklama ve vyhledávačích):

  • Principy Reklama ve vyhledávačích není zpočátku příliš intuitivní systém, ale má svoji logiku. V tomto člá...
  • Klíčová slova Stejně jako [SEO (Optimalizace pro vyhledávače)][seo], tak i reklama ve vyhledávačích stojí a p...
  • AdWords AdWords je PPC reklama zobrazovaná při hledání ve vyhled...

Tento úvodní text k sekci SEM (Reklama ve vyhledávačích) se na serveru visible.cz poprvé objevil 9. března 2007. Dne 23. dubna 2007 byl naposledy modifikován. Autorem textu je Filip Hráček.

Otázky a odpovědi »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »

Jsou SEO a SEM certifikáty zárukou kvality?

Nejsou. Většinu certifikátů lze získat po přečtení několika málo internetových článků. Testy totiž nijak nezohledňují praktické zkušenosti ani reál...

čtěte dál »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »