visible.cz - buďte vidět

Naučte se, jak odlišit dobrou e-marketingovou nabídku od špatné.

Blog / Novinky »

Nastupuji do Google Praha

19. leden Od konce ledna se stávám zaměstnancem firmy Google (a to i přes to, že jsem se nedávno kasal, že ...


čtěte dál »

Google Analytics v češtině

13. prosinec Jen krátce: Google Analytics od včerejška běží i v češtině. Stačí ji pouze nastavit (klikněte na ...


čtěte dál »

Návštěva v Google Praha

10. listopad Včera jsem měl možnost navštívit kanceláře Google pro Českou republiku. Jak asi víte, Google má v...


čtěte dál »

Efektivita webu

Efektivní internetová stránka je natolik uživatelsky příjemná a dobře postavená, že své návštěvníky vede k nákupu, k zaregistrování se nebo k jakékoliv jiné žádoucí akci. Bez efektivity jsou všechny reklamní techniky (SEO, SEM, bannery) vyhazováním peněz z okna: těžce získaní návštěvníci se buď rovnou odrazí, nebo jen stránkou "projdou". Efektivita webu zajistí, že vaše stránky budou prosperovat.

Efektivní web je jako prodavačka, která zpříjemňuje nákup.

Efektivita webu se dá dobře přirovnat k pohledné prodavačce, která se svým zákazníkům od první chvíle poctivě věnuje, nabízí relevantní produkty a všemožně se snaží zpříjemnit nákup. Neefektivní web je pravý opak: nevrlá osoba, co si piluje nehty za pultem, na zákazníky nebere zřetel a když si chce někdo náhodou něco koupit, vyrukuje s nesmyslně složitou procedurou, takže to ten dotyčný nakonec vzdá a jde si věc koupit jinam.

Důležitý termín (nejen) pro efektivitu webu je "konverze". V e-obchodě může být konverze jeden nákup, u webové aplikace jeden zaregistrovaný uživatel, na blogu jeden odběratel RSS exportu. Musí jít o něco měřitelného a zároveň přínosného pro majitele stránky. Konverzní poměr je pak poměr mezi počtem všech návštěvníků stránky a konverzemi. Pro představu: průměrný konverzní poměr u e-obchodů se zbožím za ceny v řádech stovek korun je 2 až 5 %. U dražších výrobků jde konverzní poměr samozřejmě dolů, u levnějších nahoru.

Zvýšení konverzního poměru lze často dosáhnout několika zásahy do designu stránek.

Má-li internetový obchod například konverzní poměr 2 % (tj. každý padesátý příchozí si objedná), zlepšením efektivity webu lze dosáhnout obrovského zvýšení obratu i příjmů. Často stačí přeuspořádat pár odkazů na stránce, zvětšit některé tlačítko a předvyplnit část objednacího formuláře - a konverzní poměr vyroste ze dvou na tři procenta. To znamená: počet objednávek se při stejném rozpočtu na reklamu zvýší o polovinu.

Efektivita webu je často podceňovaná disciplína internetového marketingu. Pokud již své internetové stránky máte a jejich efektivita není optimální, předělejte je. Pokud uvažujete o novém internetovém projektu, věnujte efektivitě zvýšenou pozornost.

Tento úvodní text k sekci Efektivita webu se na serveru visible.cz poprvé objevil 9. března 2007. Dne 15. června 2007 byl naposledy modifikován. Autorem textu je Filip Hráček.

Otázky a odpovědi »

Jaká cena za proklik se ještě vyplatí?

Pokud si odmyslíme všechny "nevyčíslitelné" faktory (viz níže), je postup velmi jednoduchý. Následující vzorec je myšlen pro internetový obchod, al...

čtěte dál »

Proč vznikly tyto stránky?

Autor webu pracuje jako Internet Marketing Manager jedné středně velké české firmy. Ze své pozice se setkává s reklamními agenturami a konzultanty ...

čtěte dál »

Jak krátkodobě zvýšit návštěvnost webu?

Nové návštěvníky lze získat během několika hodin pomocí PPC kampaní ve vyhledávačích, a to od 20 haléřů za jednoho. Výhody oproti tradičním bannero...

čtěte dál »